דיאטה ים תיכונית

מהי דיאטה ים תיכונית?

תפריט ים תיכוניתפריט דיאטה ים תיכונית: Titanas
דיאטה ים תיכונית היא שיטת תזונה שמושפעת מהתזונה המסורתית של כרתים ויוון. זוהי אחת הדיאטות הבריאות ביותר, והיא גם מומלצת על ידי רופאים רבים כדיאטה שעוזרת לתפקוד הלב ולמניעת מחלות לב. מחקרים רבים הראו שדיאטה ים תיכונית מקטינה את הסיכון למחלות לב. בנוסף, ניתוח סטטיסטי של מעל 1.5 מיליון בוגרים הראה שדיאטה ים תיכונית הקטינה את הסיכון למוות ממחלות לב, מסרטן, וכן הקטין סיכון לפרקינסון ואלצהיימר. מסיבה זו, ארגוני בריאות רבים בכל העולם ממליצים על דיאטה ים תיכונית כדי למנוע מחלות כרוניות.

>> לעוד מידע שחשוב לדעת לפני שמתחילים דיאטה ים תיכונית.

איך מתחילים דיאטה ים תיכונית?


נוף ים תיכוני
נוף ים תיכוני טיפוסי | Romtomtom

הבסיס של דיאטה ים תיכונית הוא:

  • פעילות גופנית
  • לאכול בעיקר ירקות ופירות, חיטה מלאה, קטניות ואגוזים
  • החלפת חמאה עם שמן זית או שמן קנולה
  • שימוש בתבלינים וצמחי מרפא כדי לתבלן אוכל במקום מלח
  • הגבלה של אכילת בשר אדום לכמה פעמים בחודש
  • אכילת דגים ועוף פעמיים בשבוע לפחות
  • שתיית כוס יין (אופציונלי)
  • לאכול עם המשפחה ועם חברים

דיאטה ים תיכונית היא יותר מדיאטה, היא דרך חיים. כדי לאמץ אותה במלואה יש לעשות שינוי תודעתי ולהתחייב לדרך חיים הים תיכונית. זה נשמע מסובך אבל זה לא. לפני עשרות שנים, זו הייתה דרך החיים הטבעית עבור המוני אנשים שחיו באגן הים התיכון, בעיקר בספרד, איטליה ויוון. דיאטה ים תיכונית כוללת פעילות גופנית רבה, תזונה ים תיכונית, גישה לחיים רגועה ומנוגדת סטרס ולא הרבה כסף.

>> עוד על איך להתחיל בדיאטה ים תיכונית.

מניעת מחלות בעזרת דיאטה ים תיכונית

התזונה הים תיכונית היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע מחלות. דיאטה ים תיכונית טובה נגד שבץ מוחי, נגד התקפי לב ועוד הרבה מחלות אחרות. הדיאטה טובה נגד בעיות ירידה במשקל, נגד שומן באזור הבטן והאגן, נגד לחץ דם גבוה או רמות אינסולין גבוהות, וכן נגד כולסטרול. נמצא במחקרים כי הדיאטה טובה במניעת מחלות ריאות, אסטמה, אלרגיות, פרקינסון, אלצהיימר, דלדול עצמות לזקנים, ואף סוגים שונים של סרטן.

>> מחקרים נוספים על השפעות בריאותיות של דיאטה ים תיכונית.

מצרכים, תפריט ומתכוני דיאטה ים תיכונית

כדי להתחיל ולהתמיד בדיאטה ים תיכונית לא מספיק לקרוא על היתרונות הרפואיים שלה, ולהבין פחות או יותר מה אוכלים במהלך הדיאטה. לשם כך בנינו עבורכם מדריך מפורט שילווה אתכם מהשלב הראשון בבחירת המצרכים בסופר ועד השלב האחרון של הכנת המתכונים:

דיאטה ים תיכונית כדרך לחיים בריאים וטובים

אנשים שמתמידים בדיאטה ים תיכונית חיים הרבה יותר זמן, ומקיימים איכות חיים גבוהה ביותר, בהינתן שהם לא מעשנים. כשמקיימים דיאטה ים תיכונית למעשה מקיימים דיאטה שהייתה קיימת לפני חמישים או שישים שנה, ולכן חשוב להמנע מתוספי מזון שלא היו קיימים כלל בתקופה זו. אלו כוללים צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, חומרי שימור, שומנים מוקשים ושומן טראנס, ושאר מרכיבים שאינם בריאים.

כיצד לחסוך כסף עם דיאטה ים תיכונית?

שוק הדיאטות הוא שוק חזק שמגלגל ביליונים בכל העולם, ומאחורי כמעט כל דיאטה יושב מנהל שיווק שמנסה לדחוף את הדיאטה, גם אם היא לא הכי בריאה. דיאטה ים תיכונית היא שונה מאוד בשוק הדיאטה מבחינה זו, משום שהיא חינמית, וכל אחד יכול להתחיל אותה מבלי לקנות ספר, להירשם לקורס או לקבוצה או לקנות תוספים כלשהם. הכסף היחידי שתשקיע ילך לקניית ירקות, פירות ומזון טרי.

מהם היתרונות של הדיאטה הים תיכונית?

לדיאטה הים תיכונית יש שני יתרונות מרכזיים: היא בריאה מאוד ומאוד כיף להתמיד בה. זהו שילוב נדיר שמאפשר ליוונים למשל לחיות שנים רבות וליהנות מכל שנה. בעזרת דיאטה ים תיכונית תוכלי לשמור על הגוף בכושר, על העור נקי וחלק ועל האברים הפנימיים בתפקוד מקסימלי. דיאטה ים תיכונית איננה דיאטת כסאח מהירה, אלא דיאטה יעילה, הגיונית, בריאה ומומלצת על ידי רופאים רבים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>