דיאטה ים תיכונית


מהי דיאטה ים תיכונית?

תפריט ים תיכוניתפריט דיאטה ים תיכונית: Titanas
דיאטה ים תיכונית היא שיטת תזונה שמושפעת מהתזונה המסורתית של כרתים ויוון. זוהי אחת הדיאטות הבריאות ביותר, והיא גם מומלצת על ידי רופאים רבים כדיאטה שעוזרת לתפקוד הלב ולמניעת מחלות לב. מחקרים רבים הראו שדיאטה ים תיכונית מקטינה את הסיכון למחלות לב. בנוסף, ניתוח סטטיסטי של מעל 1.5 מיליון בוגרים הראה שדיאטה ים תיכונית הקטינה את הסיכון למוות ממחלות לב, מסרטן, וכן הקטין סיכון לפרקינסון ואלצהיימר. מסיבה זו, ארגוני בריאות רבים בכל העולם ממליצים על דיאטה ים תיכונית כדי למנוע מחלות כרוניות.

>> לעוד מידע שחשוב לדעת לפני שמתחילים דיאטה ים תיכונית.

איך מתחילים דיאטה ים תיכונית?


נוף ים תיכוני
נוף ים תיכוני טיפוסי | Romtomtom

הבסיס של דיאטה ים תיכונית הוא:

  • פעילות גופנית
  • לאכול בעיקר ירקות ופירות, חיטה מלאה, קטניות ואגוזים
  • החלפת חמאה עם שמן זית או שמן קנולה
  • שימוש בתבלינים וצמחי מרפא כדי לתבלן אוכל במקום מלח
  • הגבלה של אכילת בשר אדום לכמה פעמים בחודש
  • אכילת דגים ועוף פעמיים בשבוע לפחות
  • שתיית כוס יין (אופציונלי)
  • לאכול עם המשפחה ועם חברים

דיאטה ים תיכונית היא יותר מדיאטה, היא דרך חיים. כדי לאמץ אותה במלואה יש לעשות שינוי תודעתי ולהתחייב לדרך חיים הים תיכונית. זה נשמע מסובך אבל זה לא. לפני עשרות שנים, זו הייתה דרך החיים הטבעית עבור המוני אנשים שחיו באגן הים התיכון, בעיקר בספרד, איטליה ויוון. דיאטה ים תיכונית כוללת פעילות גופנית רבה, תזונה ים תיכונית, גישה לחיים רגועה ומנוגדת סטרס ולא הרבה כסף.

>> עוד על איך להתחיל בדיאטה ים תיכונית.

מניעת מחלות בעזרת דיאטה ים תיכונית

התזונה הים תיכונית היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע מחלות. דיאטה ים תיכונית טובה נגד שבץ מוחי, נגד התקפי לב ועוד הרבה מחלות אחרות. הדיאטה טובה נגד בעיות ירידה במשקל, נגד שומן באזור הבטן והאגן, נגד לחץ דם גבוה או רמות אינסולין גבוהות, וכן נגד כולסטרול. נמצא במחקרים כי הדיאטה טובה במניעת מחלות ריאות, אסטמה, אלרגיות, פרקינסון, אלצהיימר, דלדול עצמות לזקנים, ואף סוגים שונים של סרטן.

>> מחקרים נוספים על השפעות בריאותיות של דיאטה ים תיכונית.

מצרכים, תפריט ומתכוני דיאטה ים תיכונית

כדי להתחיל ולהתמיד בדיאטה ים תיכונית לא מספיק לקרוא על היתרונות הרפואיים שלה, ולהבין פחות או יותר מה אוכלים במהלך הדיאטה. לשם כך בנינו עבורכם מדריך מפורט שילווה אתכם מהשלב הראשון בבחירת המצרכים בסופר ועד השלב האחרון של הכנת המתכונים:

דיאטה ים תיכונית כדרך לחיים בריאים וטובים

אנשים שמתמידים בדיאטה ים תיכונית חיים הרבה יותר זמן, ומקיימים איכות חיים גבוהה ביותר, בהינתן שהם לא מעשנים. כשמקיימים דיאטה ים תיכונית למעשה מקיימים דיאטה שהייתה קיימת לפני חמישים או שישים שנה, ולכן חשוב להמנע מתוספי מזון שלא היו קיימים כלל בתקופה זו. אלו כוללים צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, חומרי שימור, שומנים מוקשים ושומן טראנס, ושאר מרכיבים שאינם בריאים.

כיצד לחסוך כסף עם דיאטה ים תיכונית?

שוק הדיאטות הוא שוק חזק שמגלגל ביליונים בכל העולם, ומאחורי כמעט כל דיאטה יושב מנהל שיווק שמנסה לדחוף את הדיאטה, גם אם היא לא הכי בריאה. דיאטה ים תיכונית היא שונה מאוד בשוק הדיאטה מבחינה זו, משום שהיא חינמית, וכל אחד יכול להתחיל אותה מבלי לקנות ספר, להירשם לקורס או לקבוצה או לקנות תוספים כלשהם. הכסף היחידי שתשקיע ילך לקניית ירקות, פירות ומזון טרי.

מהם היתרונות של הדיאטה הים תיכונית?

לדיאטה הים תיכונית יש שני יתרונות מרכזיים: היא בריאה מאוד ומאוד כיף להתמיד בה. זהו שילוב נדיר שמאפשר ליוונים למשל לחיות שנים רבות וליהנות מכל שנה. בעזרת דיאטה ים תיכונית תוכלי לשמור על הגוף בכושר, על העור נקי וחלק ועל האברים הפנימיים בתפקוד מקסימלי. דיאטה ים תיכונית איננה דיאטת כסאח מהירה, אלא דיאטה יעילה, הגיונית, בריאה ומומלצת על ידי רופאים רבים.

 

קוראים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב:

  1. דיאטה, היום!
  2. דיאטה דלת גלוטן
  3. דיאטה דלת פחמימות

איך מתחילים דיאטה ים תיכונית?

כל השלבים השונים שיעזרו לכם להתחיל את הדיאטה הים תיכונית בהצלחה. שלב 1 בדיאטה: לזרוק מה שלא בריא לפני שמתחילים את הדיאטה חשוב לנקות את המקרר מכל מה שלא יתאים לדיאטה. מזון זה כולל לחם לבן, מזון מהיר, קורנפלקס מתוק … להמשיך לקרוא

וידאו המסביר על דיאטה ים תיכונית

לאחרונה בעקבות גילוי של תזונה מסויימת, היה מחקר של 7 מדינות שם ראו שבכרתים בקורפו ביוון לאנשים הייתה רמה נמוכה מאוד של מחלות לב. הסיבה לכך הייתה התזונה שלהם. במחקר ששינה את התפיסה על תזונה והתפרסם ב97 בליון, אנשים מיד … להמשיך לקרוא

חובה לדעת על תזונה ים תיכונית

כאן אספנו כמה נתונים שכל אחד חייב לדעת על דיאטה דלת פחמימות לפני שהוא מתחיל בדיאטה. בדיאטה ים תיכונית מבינים את החשיבות של אכילת מגוון מזונות במסגרת התזונה היומיומית שלך. בכל ארוחה יש לשלב בעיקר מוצרי מזון הבאים מהצומח, עם … להמשיך לקרוא

מניעת מחלות עם דיאטה ים תיכונית

דיאטה ים תיכונית נמצאה מחקרית כעוזרת לפתור מגוון מחלות ובעיות פיזיולוגיות כגון: סוכרת אלצהיימר מחלות לב לאחרונה התפרסמו שני מחקרים משמעותיים שמוכיחים שדיאטה ים תיכונית בריאה ועוזרת להאריך את תוחלת החיים. תתחילו לאכול ירקות, פירות, דגנים מלאים, גרעינים, אגוזים ושמן … להמשיך לקרוא

מצרכים לדיאטה הים תיכונית

דיאטה ים תיכונית מבוססת על מוצרי מזון המגיעים מכרתים, יוון ודרום איטליה. בדיאטה זו נקנה מצרכים רבים הכוללים פירות טריים, ירקות, שמן זית ומוצרי חלב. בנוסף נקנה כמות מוגבלת של דגים, עוף, ביצים ובשר אדום, ולא לשכוח יין. איך לבחור … להמשיך לקרוא

מתכון דיאטה ים תיכונית

מחפשים מתכונים שמתאימים לדיאטה הים תיכונית? פה תמצאו שלל מתכונים מומלצים. מתכון דיאטה ים תיכונית 1: יוגורט מרכיבים לרוטב 1 כוס יוגורט יווני רבע כוס אגוזי מלך מפוררים כפית דבש 2 כפיות מיץ תפוזים טרי כפית קליפת תפוז מגורדת רבע … להמשיך לקרוא

סיכום: כדאי דיאטה ים תיכונית?

במאמר זה נסכם את הפלוסים והמינוסים של דיאטה ים תיכונית ונמליץ לכם אם כדאי לכם להתחיל בדיאטה זו. כדאי דיאטה ים תיכונית? בגלל השפעתה על תוחלת החיים הסיבה הראשונה בגללה משתלם להתחיל בדיאטה זו היא ההשפעהה שנמצאה לדיאטה על תוחלת … להמשיך לקרוא

תפריט דיאטה ים תיכונית

דיאטה ים תיכונית כוללת צריכה מרובה של פירות, ירקות, ודגנים מלאים. בנוסף יש לכלול בתפריט דגים, עוף, מוצרי חלב, יין ושמן זית בכמויות מדודות. מומלץ להכין תפריט מסודר הכולל ארוחות לכל היום כדי לוודא קבלה של כל הרכיבים התזונתיים ושל … להמשיך לקרוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>