תפריט דיאטה ים תיכונית


דיאטה ים תיכונית כוללת צריכה מרובה של פירות, ירקות, ודגנים מלאים. בנוסף יש לכלול בתפריט דגים, עוף, מוצרי חלב, יין ושמן זית בכמויות מדודות. מומלץ להכין תפריט מסודר הכולל ארוחות לכל היום כדי לוודא קבלה של כל הרכיבים התזונתיים ושל כמות הקלוריות המספקת.

בוקר

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר, גם בים התיכון. אם לא תתכנן ותכין כמו שצריך ארוחת בוקר, אתה משאיר פתח ליום ללא הדלק שהגוף זקוק לו, אתה מאט את קצב חילוף החומרים שלך, ונעשה פגיע לזלילות של הצהריים.

תחילה קנה יוגורט שאתה מעדיף. כדאי לבחור ביוגורט עם מעט או 0 אחוז שומן. הוסף ליוגורט פירות והתחל ליצור שכבות של פירות ויוגורט. הוסף מלמעלה גרנולה דלת שומן ודלת סוכר. התוצאה היא ארוחת בוקר בריאה של מוזלי. אפשר לאכול אומלט עם חלבונים (הלבן של הביצה), חמאת בוטנים על טוסט מחיטה מלאה, ריבה על טוסט, אשכולית או פלפל אדום עם גבינת ריקוטה.

ארוחת צהריים

החזיקו לידכם שקיות של אגוזים, חתיכות של ירקות וחומוס במקרר, כדי שיהיה לכם מה לנשנש בבית ובעבודה. שימו רכיבים אלו בתיק אוכל, ותוכלו אותם שעתיים לאחר הארוחה האחרונה שלכם. על ידי אכילת סיבים תזונתיים וחלבונים בצהריים המוקדמים אנו מונעים אכילת יתר בערב. לארוחת צהריים אפשר להכין סלט הכולל חסה, עם רוטב שהכנתם בעצמכם ומורכב משמן זית ולימון. אפשר לשלב בסלט ירקות שונים וכן טונה או סרדינים, וגבינת פטה.

ארוחת ערב

בארוחת ערב אתם מפנקים את עצמכם עם כוס יין אדום, בזמן האוכל. לארוחת ערב נאכל פסטה מחיטה מלאה עם ירקות שונים, פיתה עם חומוס, חזה עוף, קבבים טונה על אורז או דג מבושל בתנור. בעזרת דיאטה ים תיכונית אפשר לאכול בכל יום משהו אחר, ועדיין לרדת במשקל כי כמות הקלוריות מוגבל.

קוראים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב:

  1. תפריט דיאטה דלת פחמימות
  2. תפריט לדיאטת סאות ביץ
  3. דיאטת הבטן השטוחה
  4. דיאטה ים תיכונית
  5. דיאטה לפי סוג דם A

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>