דיאטה לפי סוג דם


תזונה לפי סוג דם | karimian

מה הקשר בין סוג הדם ולבין מה שאנחנו אוכלים? אילו טיפוסים מתאימים לסוגי הדם? האם סוג הדם מעיד על עוד מאפיינים בנו – אופי, אישיות וכדומה? איך אפשר לרדת בעזרתו במשקל? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במדריך מקיף זה אודות תזונה לפי סוג דם.

מהי דיאטה לפי סוג דם?

הוגה הדיאטה לפי סוג הדם הוא ד"ר פטר דאדמו, נטורופת במקצועו. הוא טוען שבין המאכלים שאנו אוכלים לבין הדם שלנו ישנה תגובה כימית. התגובה הזו נגרמת בגלל גורם בשם לציטין – שהוא בעצם חלבון, הקיים במזון ומשפיע על דמנו.

לפי הדיאטה לסוג הדם ישנם לציטינים המשתייכים לסוגי דם שונים, ובמצב שאנו לא אוכלים את הלציטינים התואמים לנו לפי סוג הדם מופיעות בעיות שונות. יש לציין שרק 5% מן הלציטינים המגיעים מהמזון נספגים בגוף ומשפיעים עליו ו95% מהם מסולקים ממנו.

לפי פטר דאדמו סוג הדם מעיד על פעילות עיכול, יעילות מטבולית, רגישות חיסונית, רמת חומציות בקיבה ונטייה למחלות שונות . לדעתו אין "תזונה נכונה" לכולם אלא לכל קבוצת דם ישנה תזונה נכונה המתאימה לה ואם מקפידים עליה ניתן להפטר מבעיות גופניות שונות וגם מקילוגרמים עודפים.

התיאוריה עליה מתבסס ד"ר פטר דאדמו קשורה לאדם הפרה היסטורי שחיי באפריקה ולטענתו היה בעל סוג דם אחד-סוג דם O,והיה ניזון בעיקר מבשר ציד ועשבים שנמצאו בסביבתו.עם הזמן והנדידה למקומות חדשים אשר הביאו מזונות שונים סוג הדם החל להשתנות בהתאם למזונות הנמצאים בכל מקום בו היה האדם ונוצרו סוגי הדם A,B,וAB. סוגי הדם השונים הושפעו מהמזונות הקיימים בכל מקום ולכן קיבלו אותם טוב יותר,מכאן מאז ועד היום ישנם אנשים בעלי סוגי דם שונים המסוגלים לעכל בצורה טובה יותר מזונות מסוימים ומזונות אחרים פחות. חסידי הדיאטה מאמינים שישנה חשיבות להתאמת הפעילות הגופנית לכל סוג דם וכמו כן שישנם מאפיינים בריאותיים שונים.

אז איזה מזון מתאים לאילו סוגי דם?

לסוג דם A

מאחר וסוג דם זה התפתח לאחר פיתוח החקלאות וצריכת תוצרת חקלאית מסוג דגנים, זירעונים, לחם, פירות וירקות.

המזונות המומלצים לו הם: טופו,פירות ים,דגנים,לחם,פירות,ירקות כתומים וירוקים,אגוזים,גרגירי יער,אשכולית,לימון,תה ירוק,בצל וקטניות.
מזון לא מומלץ: בשר, עוף, מוצרי חלב, חיטה, שעועית לימה, שעועית אדומה, תפוחי אדמה, כרוב, חצילים ובננות.
מזון העוזר לירידה במשקל: מוצרי סויה, אננס, ירקות ושמן מן הצומח.
פעילות גופנית מתאימה: אירובי מתון ויוגה.
חולשות: רמות מתח גבוהות,השמנה, אוסטיאופורוזיס,סוכרת אצל מבוגרים,כולסטרול גבוה,מחלות לב,סרטן ובעיות כבד.
המלצות: בארוחת הבוקר לאכול ארוחה טובה עם חלבונים ובמהלך היום לאכול ארוחות קטנות , להימנע מארוחות בערב ובלילה. לתרגל נשימה והרפיה.

למידע נוסף על דיאטה לפי סוג דם A

סוג דם B



וידאו על דיאטה לפי סוג דם

סוג דם זה התפתח באזור אסיה והתמחה בגידול צאן.

המזונות המומלצים לו הם: ביצים, בשר כבש, דגים, שיבולת שועל, מוצרי חלב, ירקות ירוקים ועלים, כרוב, ברוקולי, ג'ינג'ר, אננס, אבטיח, סלק, חמוציות, שזיפים וגזר.
מזון לא מומלץ: עוף, כוסמת, עדשים, תירס, בוטנים, עגבניות, שומשום ומוצריו.
מזון העוזר לירידה במשקל: ירקות ירוקים, תה וביצים.
פעילות גופנית מתאימה: טיולי אופניים, טיולים רגליים, אומנויות לחימה וטניס.
חולשות:מערכת חיסונית חלשה,עייפות כרונית,לחץ דם קיצוני(גבוה או נמוך), זיהומים בדרכי השתן,נטייה לבעיות קשב.
המלצות: בגלל הנטייה להדבק במחלות יש להקפיד על מזון טרי ונקי.

למידע נוסף על דיאטה לפי סוג דם B

סוג דם AB

סוג דם זה התפתח משילוב של שני סוגי הדם הקודמים, לכן תכונותיו וחולשותיו משולבים.
מזון מומלץ: דגים ופירות ים, סויה, עדשים ירוקות, זרעי פשתן, אגוזי מלך, שעועית מנומרת, שיבולת שועל, דובדבנים, גרגירי יער, בצל וירקות.
מזון לא מומלץ: תירס, עוף, שעועית לימה, שעועית אדומה וכוסמת
מזון העוזר לירידה במשקל: אננס, ירקות ירוקים, טופו ופירות ים.
פעילות גופנית מתאימה: יוגה ואירובי אינטנסיבי.
חולשות: לחץ דם גבוה, אוסטיאופורוזיס, מחלות לב, אבני מרה, כולסטרול גבוה, בעיות מעיים, צליאק, בעיות נפשיות וסרטן.
המלצות: לבטא רגשות ולא להחזיק בבטן, להימנע מקפאין ואלכוהול , להפחית פחמימות.

למידע נוסף על דיאטה לפי סוג דם AB

סוג דם O

סוג דם זה הוא הראשון והקדום ביותר, הוא נוצר בתקופת האדם הפרה-היסטורי באפריקה.
מזונות מומלצים: בשר רזה, כבד, דגי מים עמוקים, ירקות ירוקים, אצות, שזיפים ותאנים.
מזון לא מומלץ: חיטה, שעועית אדומה, תפוחי אדמה, תירס ובוטנים.
מזון העוזר לירידה במשקל: מזונות עתירי חלבונים, ירקות ודגים.
פעילות גופנית מתאימה: פעילות אירובי נמרצת וחדר כושר.
חולשות: מחלות מעיים, תת פעילות בלוטת התריס, דלקות חניכיים, כיבי קיבה, ניוון מפרקים, בעיות נפשיות.
המלצות: להימנע מפחמימות, מעישון ומקפה.

למידע נוסף על דיאטה לפי סוג דם O

השפעות בריאותיות

לפי חסידי הדיאטה ההשפעות הבריאותיות חיוביות לחלוטין , ישנה הרגשה טובה במהלך הדיאטה ואורח החיים השונה ופתרון בעיות בריאותיות שונות ואף ישנם דיווחים על ירידה במשקל. ובכל זאת? הימנעות ממזונות מסוימים ללא השלמת החומרים הנדרשים לגוף על ידי ויטמינים או מזונות אחרים הינה מסוכנת.לכן יש להקפיד על אכילת כל אבות המזון במידה מספקת.

הקושי בהתמדה בדיאטה

דיאטת "אכול לפי סוג הדם שלך" קשה להתמדה מאחר ויש לזנוח מזונות מסוימים לחלוטין, אלו יכולים להיות מזונות אהובים שקשה להיפרד מהם ,אך הם חייבים ללכת -לא לכל אדם זה מתאים.

יתרונות וחסרונות

יתרון ברור- ירידה במשקל עם הרגשה טובה.אוכל בריא ומזין,פעילות גופנית יומיומית- המועילה בכל מצב.
חסרונות- מעולם לא נעשו מחקרים מעמיקים על דיאטה זו ולכן אין לדעת האם שיטה זו בוודאות עובדת או שהשילוב בין תזונה בריאה ופעילות גופנית יומיומית היא זו שגורמת לירידה במשקל אצל אלו שדיווחו עליה ולא התזונה המיוחדת לסוג הדם שלהם.ואף ישנם מחקרים סותרים שמצאו שסוג דם A הוא הקדום ביותר.
הדיאטה קשה להתמדה אצל אלו הרגילים למזונות מסוימים וצריכים לוותר עליהם,בייחוד כשאין בסיס מחקרי המעודד לעשות כן.

מסקנה

דיאטה לפי סוג הדם אינה שונה משאר הדיאטות המגבילות מזונות וממליצות על פעילות גופנית, הטריק בדיאטה זו הוא ההפרדה בין סוגי הדם השונים אך אין הוכחה מדעית לכן שיש סיבה להפרדה זו. לכן דיאטה זו אינה מומלצת לאלו המתקשים לוותר על מזונות מסוימים ומתבקשים לעשות כן מפאת סוג הדם שלהם, מאחר ובעצם ויתור זה ישנו סיכוי לעלייה במשקל לאחר שהדיאטה נמאסת וישנו רצון לחזור למזונות המוכרים והטעימים.

לאלו שלא מתבקשים לוותר על מזונות אהובים, דיאטה זו לא יכולה להזיק במידה וישנה השלמת חסרים וויטמינים שונים,אם זו הדיאטה שתגרום לירידה במשקל והרגשה טובה אין סיבה שלא לדבוק בה.
*יש לזכור-פעילות גופנית והימנעות מפחמימות תמיד מומלצת, בשילוב תפריט מאוזן ושקול.לא משנה באיזו דיאטה ושיטה בוחרים לנקוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>