תזונה לעור יבש


רוצים עור פנים בריא, לא יבש, ומלא לחות ורעננות? במדריך זה נסביר לכם כמה כלים תזונתיים בסיסיים שיאפשרו לכם לשמור על עור בריא ולמנוע תופעות כמו עור יבש או עור מגורה ואדמומי.

מה לאכול כדי למנוע עור יבש ולהשיג עור בריא?

הכלל החשוב ביותר בתזונה נגד עור יבש הוא לשתות המון מים, בערך 8 כוסות מלאות ביום. בימים חמים רצוי לשתות אף יותר. בנוסף רצוי לשלב לאורך היום תזונה מאוזנת הכוללת הרבה ירקות ופירות, גרעינים ואגוזים, דגנים מלאים, שום, בצל, ביצים ואספרגוס. רצוי לאכול מזונות כתומים כמו בטטה, דלעת וגזר.

מזון טוב נגד עור יבש הוא שמן זרעי פשתן. אפשק להשתמש בשמן זה כמו שמן זית ולבזוק אותו על סלטים או תפוחי אדמה.

פירות שטובים לעור יבש הם מלון ומשמש, כי הם עשירים בויטמין A ו-C. רצוי לאכול גבינה, יוגורט עזים, ירקות ירוקים ועליים, נבט חיטה, ואספרגוס.

מה לא לאכול לשמירה על עור הפנים?

רצוי להמנע ממזון מטוגן, מזון המכיל שומנים מהחי או שומני טראנס. כדאי להשמר משומנים צמחיים מוקשים. רצוי להפחית בצריכת סוכר, שוקולד, צ'יפס, חטיפים, אלכוהול וקפאין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>